Fase IV - Uitdagingen van een platform | Arlan van der Velden

Fase IV [opinie]

Net als bij medicijnen kent ook de ontwikkeling van een internetplatform verschillende stadia. Je kunt stellen dat marketinginfarma.nl Fase I, II, en III achter de rug heeft. Op basis van gesprekken en onderzoek hebben we een platform gebouwd, content gemaakt, een domeinnaam geregistreerd en zijn met de lancering van dit alles Fase IV ingegaan. Voor ons een spannende fase waarin we dagelijks de bezoekersaantallen en de reacties op de content monitoren.

Als farma marketeers weten jullie ongetwijfeld wat de uitdagingen zijn bij het neerzetten van een site of platform. Je wilt voorschrijvers boeien en binden. Na een veelbelovende start moet je oppassen dat de aandacht niet verslapt maar dat de content op niveau blijft. Je wilt immers dat je bezoekers terug blijven komen. Die uitdaging geldt ook voor ons. We zijn onverminderd enthousiast en achter de schermen zijn we razend druk geweest met onze planning voor 2018 en de evaluatie van de eerste maanden. Het redactieteam is nog steeds groeiende en de drang is groot om te inspireren en ideeën en content te delen. Dat kunnen we niet alleen. Marketinginfarma.nl is van, voor en door farma marketeers. Laat ons daarom vooral weten waar je behoefte aan hebt of welke onderwerpen je graag op het platform terugziet. In de eerste maanden bijvoorbeeld, waren de artikelen over de naderende GDPR favoriet. Een must-read. Zie hier.

Laten we samen van marketinginfarma.nl een blockbuster maken.

Over Arlan

Arlan van der Velden is Managing Director bij Cross Media Nederland en helpt  farmaceuten bij het bereiken van hun doelgroep.



* verplicht veld

Merck | Brand Manager Fertility

As our new Brand Manager fertility The Netherlands, you will be an integral part of our dynamic Biopharma division. In this pivotal role, you will…

CEP Health | Marketeer

Are you a creative marketing strategist with a passion for crafting tailored campaigns that reach niche health and wellness markets?CEP Health is looking for an innovative Marketeer to join…

GSK | Brand Manager Vaccins

Lead the commercialization of our portfolio of vaccines on a national level by developing and implementing the marketing strategy and operational marketing mix and tactics….