Net als bij medicijnen kent ook de ontwikkeling van een internetplatform verschillende stadia. Je kunt stellen dat marketinginfarma.nl Fase I, II, en III achter de rug heeft. Op basis van gesprekken en onderzoek hebben we een platform gebouwd, content gemaakt, een domeinnaam geregistreerd en zijn met de lancering van dit alles Fase IV ingegaan. Voor ons een spannende fase waarin we dagelijks de bezoekersaantallen en de reacties op de content monitoren.
Als farma marketeers weten jullie ongetwijfeld wat de uitdagingen zijn bij het neerzetten van een site of platform. Je wilt voorschrijvers boeien en binden. Na een veelbelovende start moet je oppassen dat de aandacht niet verslapt maar dat de content op niveau blijft. Je wilt immers dat je bezoekers terug blijven komen. Die uitdaging geldt ook voor ons. We zijn onverminderd enthousiast en achter de schermen zijn we razend druk geweest met onze planning voor 2018 en de evaluatie van de eerste maanden. Het redactieteam is nog steeds groeiende en de drang is groot om te inspireren en ideeën en content te delen. Dat kunnen we niet alleen. Marketinginfarma.nl is van, voor en door farma marketeers. Laat ons daarom vooral weten waar je behoefte aan hebt of welke onderwerpen je graag op het platform terugziet. In de eerste maanden bijvoorbeeld, waren de artikelen over de naderende GDPR favoriet. Een must-read. Zie hier.
Laten we samen van marketinginfarma.nl een blockbuster maken.
Over Arlan
Arlan van der Velden is Managing Director bij Cross Media Nederland en helpt farmaceuten bij het bereiken van hun doelgroep.