“Can behavioural science save lives” [impressie]

Live from Cannes Lions Health 2018
De kunst van het oud worden

Onze gezondheid. Een kostbaar goed waar we zuinig mee moeten omgaan. In de gezondheidszorg kan succes of falen het verschil betekenen tussen leven of dood. Paul Chadwick ( Dr Chadwick is Senior Teaching Fellow at the UCL Centre for Behaviour Change) geeft inzicht in de invloed van sociale gedragsfactoren op vroegtijdig overlijden, een eye opener. In meer dan 55% van de gevallen (in de VS) is de doodsoorzaak terug te leiden naar gedrag, dus andere factoren zoals erfelijkheid of toegang tot de zorg spelen een veel minder belangrijke rol.

Dus door juist gedrag te veranderen kunnen er levens gered worden. Dat kan niet alleen met een creativiteit worden opgelost. Maar stel dat het mogelijk is om een campagne te ontwikkelen waar creativiteit en een wetenschappelijke benadering hand in hand gaan. Een campagne waarin gedragsveranderingen centraal staan. Hier zien wij een belangrijke rol voor marketing en communicatie in de farma.


Schroeder SA., Prev Med 2016

 

Yvonne Massar
Marketing your message!
Public Eyes Healthcare Communications
yvonne@publiceyes.nl



* verplicht veld

Merck | Brand Manager Fertility

As our new Brand Manager fertility The Netherlands, you will be an integral part of our dynamic Biopharma division. In this pivotal role, you will…

CEP Health | Marketeer

Are you a creative marketing strategist with a passion for crafting tailored campaigns that reach niche health and wellness markets?CEP Health is looking for an innovative Marketeer to join…

GSK | Brand Manager Vaccins

Lead the commercialization of our portfolio of vaccines on a national level by developing and implementing the marketing strategy and operational marketing mix and tactics….