Live from Cannes Lions Health 2018
De kunst van het oud worden
Onze gezondheid. Een kostbaar goed waar we zuinig mee moeten omgaan. In de gezondheidszorg kan succes of falen het verschil betekenen tussen leven of dood. Paul Chadwick ( Dr Chadwick is Senior Teaching Fellow at the UCL Centre for Behaviour Change) geeft inzicht in de invloed van sociale gedragsfactoren op vroegtijdig overlijden, een eye opener. In meer dan 55% van de gevallen (in de VS) is de doodsoorzaak terug te leiden naar gedrag, dus andere factoren zoals erfelijkheid of toegang tot de zorg spelen een veel minder belangrijke rol.
Dus door juist gedrag te veranderen kunnen er levens gered worden. Dat kan niet alleen met een creativiteit worden opgelost. Maar stel dat het mogelijk is om een campagne te ontwikkelen waar creativiteit en een wetenschappelijke benadering hand in hand gaan. Een campagne waarin gedragsveranderingen centraal staan. Hier zien wij een belangrijke rol voor marketing en communicatie in de farma.
Schroeder SA., Prev Med 2016
Yvonne Massar
Marketing your message!
Public Eyes Healthcare Communications
yvonne@publiceyes.nl