Klinkende nieuwe namen in redactieteam Marketing in Farma [portret]

Het redactieteam van Platform Marketing in Farma kreeg de afgelopen week een flinke impuls. Redacteuren van het eerste uur Paula van Gelderen en Miletson de Freitson droegen hun respectievelijke stokjes over aan maar liefst vier nieuwe leden. Vanaf deze plek willen we Paula en Miletson nog eens heel hartelijk danken voor hun vrijwillige inspanningen gedurende de afgelopen jaren.

De vier nieuwe redacteuren zijn (op de foto van links naar rechts):

  • Wendy Mittemeijer-Ooteman (Medical Matters)
  • Martijn Brandenburg (SCORE Communication)
  • Lisanne Huisman (Cross Media Nederland)
  • Carla van de Guchte (CG Health Connect)

Wendy Mittemeijer-Ooteman is medisch consultant voor farmabedrijven vanuit haar onderneming Medical Matters. Haar motto daarbij: Turning science into success. Wendy zal zich met haar bijdragen aan het platform vooral richten op de succes- en frictiemomenten tussen medisch en commercieel. En zo Medical Affairs professionals inspireren bij hun ambitie om van zo groot mogelijke toegevoegde waarde te zijn binnen farma.

Martijn Brandenburg is partner bij reclamebureau SCORE Communication. Bij alles dat hij doet streeft hij er naar duurzame verandering aan te brengen in de manier waarop de sector communiceert met stakeholders in de zorg. Dat zal ook de insteek zijn bij zijn activiteiten voor het Platform: welke content stimuleert die verandering? Martijn: “Ik zie het als een uitdaging om samen met iedereen die betrokken is bij Marketing in Farma op zoek te gaan naar meer relevantie, verbinding en waardecreatie”.  

Lisanne Huisman versterkt sinds kort de geledingen van Cross Media Nederland als Marketing Consultant en denkt in die rol met de klanten mee over een sterke marketingstrategie, het inzetten van de juiste kanalen en mediaplanning. Ze volgt het platform al jaren en heeft er veel zin om een bijdrage te leveren op het gebied van precies die onderwerpen: strategie, channels en media. Welke kansen en succeservaringen zijn er binnen de farma en hoe kunnen de professionals daar kennis en inspiratie aan ontlenen?

Carla van de Guchte is eigenaar van CG Health Connect en adviseert en ondersteunt organisaties bij de transitie naar persoonsgerichte zorg en het verbeteren van de patiëntenbeleving. “Aan mij de eer om als nieuw redactielid de beleving van de patiënt meer onder de aandacht van de farmaprofessionals te brengen. Want met de juiste ‘patiënt experience’ maak je het verschil voor de klant”.

Platform Marketing in Farma oprichter Arlan van der Velden is erg blij met de nieuwe aanwas. “Het enthousiasme waarmee ze tot het redactieteam wilden toetreden zegt veel over de positie en reputatie die we in 3 jaar hebben weten te vestigen. En ook over het draagvlak voor onze missie: het inspireren van Life Sciences professionals en het leveren van een positieve bijdrage aan het werken in de sector. Met deze klinkende namen krijgen we bovendien meer vet op de inhoudelijke botten in onderwerpen als medisch, patient care, innovatie en channels. Daarmee zal het platform dus nog aan relevantie toenemen in 2021 en er na”.  

De redactie bestaat op dit moment verder uit Hans Slobbe, Yvonne Massar, Cornelie Abrahams, Marloes Meddens, Caroline Wellink, platform manager Roderick den Daas en oprichter Arlan van der Velden. Het team is daarmee 11 mannen en vrouwen sterk. Hier zie je de complete redactie en links naar hun LinkedIn profielen.



* verplicht veld

Merck | Brand Manager Fertility

As our new Brand Manager fertility The Netherlands, you will be an integral part of our dynamic Biopharma division. In this pivotal role, you will…

CEP Health | Marketeer

Are you a creative marketing strategist with a passion for crafting tailored campaigns that reach niche health and wellness markets?CEP Health is looking for an innovative Marketeer to join…

GSK | Brand Manager Vaccins

Lead the commercialization of our portfolio of vaccines on a national level by developing and implementing the marketing strategy and operational marketing mix and tactics….