Creativiteit heeft de power in zich om complexe wetenschappelijke, statistische en technische informatie om te zetten in pakkende verhalen, zodat het mogelijk wordt hiermee mensen echt te raken. Het maakt divergent denken, experimenteren, verhalen vertellen en empathie mogelijk. Maar vergeleken met harde medische feiten, wordt het vaak als onbelangrijk en onmeetbaar beschouwd.
Tijdens Cannes Lions Health 2019 gaat het over de kracht van creativiteit om transformaties tot stand te brengen en het vermogen om daarmee gedrag te veranderen en de houding ten opzichte van de zorg in het algemeen te verbeteren.
Waar moeten bedrijven in de zorg, in de toekomst aan voldoen?
Met de opmars van technologieën zoals big data, machine learning en voorspellende analyses en de groei van het B2C-model zal de gezondheidszorg een grootschalige structurele evolutie door gaan maken. Hoe, waar en wanneer we toegang tot de zorg krijgen, verandert fundamenteel, omdat nieuwkomers ernaar streven om het allemaal gemakkelijker en betaalbaarder te maken.
Wat betekent deze verschuiving voor farma bedrijven? Zal de entree van nieuwe technologiebedrijven ervoor zorgen dat patiënten meer aandacht krijgen voor hun gezondheid? Hoe kan creativiteit deze transformatie ondersteunen? Sprekers van diverse internationale farmaceutische bedrijven, zoals Abbott, Biogen, GSK, Novartis maar ook B2C-nieuwkomers als Procter & Gamble en Microsoft zullen de creatieve mogelijkheden verkennen.
Public Eyes is erbij en zal live verslag doen vanaf het event, in de vorm van een dagelijkse Blog. Meer weten over Cannes Lions?
Laat het ons weten!
Yvonne Massar
Marketing your message!
Public Eyes Healthcare Communications
yvonne@publiceyes.nl