Humor: een krachtig communicatiemiddel? [aanbevolen]

Humor is een taal die iedereen kan begrijpen. Het doorbreekt barrières tussen mensen. Als je samen met iemand kunt lachen, heb je een band met die persoon. Het verlaagt drempels en er ontstaat ruimte om de dialoog op te zetten.

Maar wist je dat veel mensen het moeilijk vinden om informatie echt op te pakken van iemand die weinig of geen gevoel voor humor heeft.

Bovendien is het zo dat wanneer mensen samen kunnen lachen, ze niet alleen plezier hebben, maar ook ontvankelijker zijn voor nieuwe ideeën.

Humor is dan een heel efficiënt middel om een punt onder de aandacht brengen, of saaie informatie toegankelijk te maken. Het is echt mogelijk zelfs met minder overtuigingskracht en met minder woorden, zeker in onze branche!

Ook af en toe behoefte aan een luchtige kijk op zaken? Dan moet je deze korte video over de wondere wereld van de Covid-vaccins absoluut bekijken!

Een bijdrage van Yvonne Massar
Public Eyes Healthcare Communications


* verplicht veld

Merck | Brand Manager Fertility

As our new Brand Manager fertility The Netherlands, you will be an integral part of our dynamic Biopharma division. In this pivotal role, you will…

CEP Health | Marketeer

Are you a creative marketing strategist with a passion for crafting tailored campaigns that reach niche health and wellness markets?CEP Health is looking for an innovative Marketeer to join…

GSK | Brand Manager Vaccins

Lead the commercialization of our portfolio of vaccines on a national level by developing and implementing the marketing strategy and operational marketing mix and tactics….