Redactieteam Marketing in Farma versterkt met 2 ervaren farmaprofessionals [portret]

Platform Marketing in Farma is erg blij met de komst van Maaike Addicks en Ben Nicolai. Beiden zijn ruim 20 jaar werkzaam in de life sciences & health care.

Maaike Addicks is medical affairs expert, trainer en consultant, is sinds 2017 zelfstandig ondernemer en was in 2019 mede-oprichter van de School of Medical Affairs, van waaruit ze medical affairs curricula ontwikkelt voor farmaceuten. Daarvoor was ze werkzaam bij onder andere Organon, Solvay, Abbott en Abbvie. Ook zit ze in het bestuur van de Nederlandse Vereniging voor Farmaceutische Geneeskunde. “Bij platform voor Marketing hoop ik mijn ervaring binnen Medical Affairs te kunnen delen en daarbij wederzijds begrip en cross-functionele samenwerking te vergroten. Als we goed van elkaar begrijpen waar ieders toegevoegde waarde ligt en hoe je het beste kunt samenwerken, is de kans op succes en werkplezier voor het team het grootst. En daar gaan we toch uiteindelijk allemaal voor?!?”

Ben Nicolai is marketing & sales consultant en interim verandermanager bij een aantal start- en scale ups in de health tech. Hij werkte eerder bij onder andere Daiichi Sankyo, Nutricia, BMS, Takeda en Astellas in brand management en marketing rollen. Hij zal zich in zijn bijdragen met name richten op innovatie en de technische kant van zorgvernieuwingen. Van early drug discovery tot medical devices. Ben daarover: “Ik hou er van om mensen te prikkelen en tot nadenken aan te zetten om zo nieuwe inzichten te vormen. Dat zal ik zeker proberen met mijn bijdragen. Naast bijdragen over de farmaceutische industrie, is het ook interessant om iets breder te kijken, zoals naar health-tech en start-ups.”

Roderick den Daas, platformmanager van Marketing in Farma, over de toetreding van deze doorgewinterde professionals: “Dat Maaike zich wil gaan inspannen om het platform medisch-inhoudelijk op een hoger niveau te brengen is ronduit een zegen. Daar gaan onze volgers en bezoekers echt een hoop inspiratie aan ontlenen. En met Ben aan boord kunnen we nu echt gestalte gaan geven de tech en innovatie thematiek op het platform. Plus een stuk business, met zijn start- en scale-up ervaring. Echt geweldig!”



* verplicht veld

Merck | Brand Manager Fertility

As our new Brand Manager fertility The Netherlands, you will be an integral part of our dynamic Biopharma division. In this pivotal role, you will…

CEP Health | Marketeer

Are you a creative marketing strategist with a passion for crafting tailored campaigns that reach niche health and wellness markets?CEP Health is looking for an innovative Marketeer to join…

GSK | Brand Manager Vaccins

Lead the commercialization of our portfolio of vaccines on a national level by developing and implementing the marketing strategy and operational marketing mix and tactics….