Op zoek naar een andere functie? Moet lukken… [opinie]

Een paar weken geleden schreef ik dit artikel over trends, job-hopping en salarisindicaties, met daarin de volgende zin:

Bijna 2/3e van de respondenten gaf op de vraag “hoe waarschijnlijk is het dat u het komende jaar van baan verandert?” een bevestigend antwoord. Da’s veel toch?

Dit gegeven bracht mij op het idee om eens een reisje langs de corporate websites van Nederlandse spelers in de Life Sciences te maken en te kijken of de mogelijkheden daartoe wel aanwezig zijn. Want hoe cool het ook is, we kunnen niet allemaal via ‘hoofdjagers en koppensnellers’ nieuw emplooi vinden. Het initiatief zal ook van de farmaprofessionals zelf moeten komen en getuige die tweederde van hiervoor zijn die druk doende om te snuffelen naar een positie die ze aanspreekt.

Dat snuffelen zelf is overigens geen sinecure. Uit welke vrees het voort komt weet ik niet maar als de website bezoeker zoekt naar carriere informatie of vacatures moet hij telkens weer akkoord geven op het verlaten van de ene site, talloze cookies accepteren op de andere en vooral heel goed weten wat hij wil want op inspiratie of verrassende functionaliteiten en content hoef je niet te rekenen. Hoe dan ook: een diepergaand onderzoek naar de optimalisatie van online arbeidsmarktcommunicatie in de Life Sciences sector zou op zijn plaats zijn maar is nu even het doel niet. Laten we gewoon eens kijken welke vacatures er zoal voorradig zijn op dit moment.

GSK in Zeist heeft op het moment van schrijven 8 vacatures (meer dan 1600 wereldwijd overigens) en dat is goed nieuws na al die reorganisaties van de afgelopen jaren. Misschien is die van Head of Medical Affairs Benelux iets voor jou?

Teva Nederland, Haarlem dus, heeft 9 plekken vacant, waaronder een hele serieuze ‘mid-career’ marketing uitdaging: Associate Director, Portfolio. Lees maar eens mee op http://marketinginfarma.nl/2019/10/15/teva-associate-director-portfolio/

Ook bij Sandoz Nederland in Almere staat een erg boeiende rol open, die van Business Unit Head Specialty. Naast deze rol heeft Sandoz nog 5 posities open staan.

Nog eentje dan: bij Pfizer, als de wind verkeerd staat onder de rook van Rotterdam, is men op zoek naar een (haal even adem) Country Portfolio Lead Sterile Injectables… Wie wil dat nou niet??? Je leest de hele vacaturetekst hier

Ook Acerta, Novartis en AstraZeneca hebben interessante openingen, je treft ze aan op ons vacature-overzicht. Dit is sowieso een interessante pagina om in de gaten te houden, we plaatsen er op regelmatige basis nieuwe vacatures.

Op de websites van al deze Life Science organisaties, maar ook op die van bijvoorbeeld Amgen, Sanofi, Roche, MSD, Bayer, Lilly en Takeda trof de redactie tientallen vacatures aan. Dus aan die 2/3e van de professionals die verwacht binnen een jaar een stap te zullen maken: met de vraag zit het wel snor!

Over Roderick

Roderick den Daas is strateeg, marketeer en trainer met ruim twintig jaar ervaring in farma, media, retail, cultuur en advertising.



* verplicht veld

Merck | Brand Manager Fertility

As our new Brand Manager fertility The Netherlands, you will be an integral part of our dynamic Biopharma division. In this pivotal role, you will…

CEP Health | Marketeer

Are you a creative marketing strategist with a passion for crafting tailored campaigns that reach niche health and wellness markets?CEP Health is looking for an innovative Marketeer to join…

GSK | Brand Manager Vaccins

Lead the commercialization of our portfolio of vaccines on a national level by developing and implementing the marketing strategy and operational marketing mix and tactics….