2021… een vruchtbaar jaar voor Platform Marketing in Farma [aanbevolen]

Bij Marketing in Farma kijken we terug op een gevarieerd en vruchtbaar 2021! We hopen dat we weer de nodige farmaprofessionals hebben weten te inspireren met vakinformatie en columns. Getuige de groei in het aantal bezoekers (+69%) en aantal bezoeken (+41%) ten opzichte van 2020 kan dat haast niet anders. Zij konden zich het afgelopen jaar laven aan 11 blogs, 11 columns, 9 checklists en 6 portretten, naast 15 andere artikelen en berichten. Meer dan 120 vakbroeders en -zusters waren ‘live’ aanwezig bij het webinar over de corona-perikelen vanuit voorlichtingsperspectief. En de 28 verwijzingen naar vacatures en 35 vermeldingen van opleidingen en evenementen voorzagen duidelijk ook in een behoefte. Nice!

Ofschoon het ons vooral te doen is om de kwaliteit van de inhoud is het wel leuk om eens te kijken welke artikelen het afgelopen jaar nou het meest gelezen werden. Ook benieuwd? Lees dan verder want hieronder staat de top 10:  

Titel# gelezenAuteur
1Voorlichten over coronavaccins: welke rol spelen fabrikant, media en zorgverlener?1.307Redactioneel
2Je raakt je baan kwijt en gaat een beetje dood1.086Hans Slobbe
3Van spreekkamer naar tweede kamer: “ons zorgstelsel is ziek”. In gesprek met Dr. Janneke Wittekoek960Caroline de Jongh
4Drie tips om artsen succesvol een e-mail te sturen 916Martijn Brandenburg
5“Alle ogen waren ineens op ons gericht.” Sander Zielhuis over de rol van de ziekenhuisapotheker in de COVID-19 pandemie898Teuntje van Oss
6Van internist naar vaccinatiearts… een kijkje in de COVID-zorg door de ogen van een internist: in gesprek met Dr. Niek Valk840Cornelie Abrahams
7Humor: een krachtig communicatiemiddel?787Yvonne Massar
8Goodbye patient journey, welcome patient experience map! [blog]779Carla van de Guchte
9Het webinar over coronavoorlichting gemist? Hij staat online! Met als kers op de taart: product claims op social media gewoon toelaatbaar?!482Wendy Mittemeijer
1010 vragen aan Luyten van den Berg – eigenaar van The Company Athletes478Lisanne Huisman

Je ziet: een mooie mix van portretten, checklists, columns en blogs vanuit diverse gelederen binnen de redactie. Een redactie die overigens altijd versterking kan gebruiken dus als je een keer of 5 per jaar de pen ter hand wilt nemen, laat het ons vooral even weten via redactie@marketinginfarma.nl

Overigens: bovenstaande 10 artikelen werden in 2021 gepubliceerd. Het platform beschikt intussen over een flinke longtail aan artikelen en die worden goed gevonden en gelezen. Een paar voorbeelden:

Met andere woorden: niet alleen de nieuw toegevoegde artikelen zijn de moeite van het lezen waard, ook de oudere artikelen hebben vaak een tijdloos en nuttig karakter. Dus struin vooral ook eens door de hoofdrubrieken hierboven, het gerelateerde nieuws hieronder of de categorieënin de footer! Veel leesplezier toegewenst!

Roderick den Daas is marketeer en adviseur
op het snijvlak van innovatie, healthcare, media
en educatie en helpt klanten van Cross Media
Nederland en studenten van de Hogeschool
van Amsterdam op deze gebieden. Daarnaast is
hij portal manager van Platform Marketing in Farma.


* verplicht veld

Merck | Brand Manager Fertility

As our new Brand Manager fertility The Netherlands, you will be an integral part of our dynamic Biopharma division. In this pivotal role, you will…

CEP Health | Marketeer

Are you a creative marketing strategist with a passion for crafting tailored campaigns that reach niche health and wellness markets?CEP Health is looking for an innovative Marketeer to join…

GSK | Brand Manager Vaccins

Lead the commercialization of our portfolio of vaccines on a national level by developing and implementing the marketing strategy and operational marketing mix and tactics….