Wat zijn de beste CTA’s om jouw doelgroep te bereiken? En behaal je hier ook echt je doel mee? Lees hier mijn advies!
“Joehoe, hier klikken!” – Ondanks dat deze call to action voor mijn artikel heeft gewerkt – je leest dit immers – hoeft deze voor jouw boodschap niet perse even effectief zijn. Bij conversie campagnes zie ik regelmatig CTA’s voorbij komen die vooral interessant zijn voor een push strategie (lees hier meer info over product X) maar weinig interessant voor degene waar het om draait, de arts. En voor het achterliggende doel; deze persoon meer informatie verschaffen op jouw eigen portaal. Deze CTA’s zorgen dan ook voor weinig direct meetbare conversie en zorgen dus hooguit voor awareness van jouw merk.
Simon Sinek heeft hier enkele jaren geleden al meerdere presentaties over gehouden en schreef er boeken over. Om te beginnen adviseer ik daarom zijn TedTalk over The Why (weer) eens te bekijken.
Verplaats je na het bekijken van deze video eens in jouw doelgroep, jouw doel en jouw boodschap.
- Je wilt conversie, waarom is het dan interessant voor jouw doelgroep om op jouw boodschap te reageren?
- Is de boodschap actie gericht en wat kan de lezer verwachten? (Meld je aan voor, bekijk hier de webcast, lees het artikel over)
- Less is more! Informatie komt na de click, het doel is conversie.
- Testen! Zorg voor meerdere varianten en probeer deze uit.
Voor mijn artikel zou ik de CTA dus kunnen aanpassen naar;
- Lees hier hoe je artsen op jouw portaal krijgt.
- Hoe interesseer je de dokter voor jouw content?
- Bekijk hier 4 tips om een goede CTA te schrijven.
Benieuwd welke CTA het beste werkt? Op LinkedIn heb ik bovenstaande Call to Actions als advertentie ingekocht naar dit artikel, we gaan het zien!
PS. Inmiddels heb ik de campagne uitgevoerd en resultaten uitgewerkt, lees ze hier in deel 2 van mijn blog.
Over Arlan
Arlan van der Velden is Managing Director bij Cross Media Nederland en helpt farmaceuten bij het bereiken van hun doelgroep.