Ik heb het gevoel dat het dit najaar een gekkenhuis zal worden. Ik zie het alleen al aan onze goed gevulde agenda met videoproducties en volgeplande communicatiekanalen. Werd in het voorjaar nog vooral gezocht naar nieuwe kanalen en mogelijkheden en de juiste tone of voice is de stof inmiddels gaan liggen en durft men weer koers te houden.
Hoe ga jij de komende periode benutten? Met het aanstormende communicatiegeweld waar de Health Care Professionals mee geconfronteerd lijken te gaan worden, wordt het volgens mij belangrijker dan ooit tevoren dat ieder voor zichzelf een zo uniek mogelijke positie in gaat nemen. Hoe help je jouw doelgroepen met de huidige uitdagingen? Hoe communiceer je juist nu wat er toe doet? En heb je al een back-up plan voor als er een 2e golf aankomt? Of val je dan weer terug in ons befaamde reptielengedrag?
Een hoop vragen waar ik de antwoorden niet op heb. De enige zekerheid die er is is dat alles uiteindelijk toch weer goed komt. Investeren loont, pak de share of voice en profiteer van het momentum. Kijk vooral naar de lange termijn en houdt vast aan de gekozen strategie.
Wat ik ook erg bijzonder vind, is de hoeveelheid adviezen die online te vinden waren over marketing tijdens een crisis. Maar nu de crisis in Nederland (een soort van) afgezwakt is…is het weer stil. En wie heeft het nou juist aangepakt, is hier al data over te vinden?
Anyhow, voor degene die op vakantie gaan: een hele fijne vakantie toegewenst en voor degene die hier achterblijven: zorg dat je alles op orde hebt voor een zeer druk najaar.