Vandaag lanceert Platform Marketing in Farma, dat in september 2017 het levenslicht zag, een compleet gerestylde website.
Het platform vestigde zich in korte tijd tot een gerespecteerde, veel geraadpleegde inspiratiebron voor farmaprofessionals. Oprichter Arlan van der Velden, in het dagelijks leven MD van Cross Media Nederland daarover: “De afgelopen 2 jaar waren fantastisch. We zijn, uiteraard met kinderziekten en al, van een sympathiek vrijwilligersinitiatief gegroeid naar een professioneel platform met hoogwaardige content, een ijzersterke redactie en de support van zo’n 15 ‘senior’ adviesraadleden die dagelijks in de farmamodder staan. Het werd echt de hoogste tijd voor een nieuwe website, die beter voorziet in de informatiebehoefte van onze doelgroepen en recht doet aan de positie die we als platform innemen.”
De belangrijkste vernieuwingen op een rijtje:
- De rubrieksindeling is, naar aanleiding van onderzoek onder gebruikers, grondig herzien. Nieuwe rubrieken zijn onder meer Digital, Communicatie, Onderzoek en Creatie.
- Deze rubrieken zijn leidend gemaakt in de UX en slim aan elkaar verbonden zodat het vinden van verwante, inspirerende artikelen een stuk makkelijker en leuker wordt.
- In de nieuwe secties Vacatures en Agenda vindt de bezoeker een door de redactie samengestelde selectie van actuele posities in de farma en aankomende symposia, opleidingen en netwerkbijeenkomsten.
Van der Velden: “We hopen dat de gebruikerservaring nog positiever wordt met deze aanpassingen. En we hopen natuurlijk ook dat ons bereik onder de doelgroep en de manier waarop bezoekers de website gebruiken hiermee naar nog grotere hoogte zal stijgen dan nu al het geval is. Het aantal gebruikers, het aantal sessies en het aantal paginaweergaven is in een jaar tijd verdubbeld en dat willen we vol zien te houden. Daartoe zullen we overigens in 2020 ook nieuwe initiatieven ontplooien, zoals een eigen symposium, onderzoekspublicaties en contentpartnerships”.